tirsdag 19. oktober 2010

Mye glede for 20 kroner

I dag var jeg innom en bruktbutikk, og da gikk det jo som det pleier å gå; jeg kom ut med noe i sekken.

Denne gangen ble det bare en liten ting, men Å SÅ SKJØNN!!!



Denne skålen betalte jeg 20 kr for, og den er ca 13 cm på lengden, og et lite smykke.


Fargen er litt mer rosa enn slike gamle glasskåler pleier å være. De er ofte mer mot orange.


Lyset kjøpte jeg for minst 10 år siden, og det har stått framme nesten hele tiden. Det har til og med stått i sola i vinduet, uten at det har blitt helt ødelagt, - bare litt blekere i fargen og litt ujevnt. Det har vært tent utallige ganger, men har fremdeles mange, mange timer igjen å brenne. Jeg betalte 49,- for det den gang jeg kjøpte det. Husker det, for dengang var det dyrt for et lys.
Nå har jeg kjøpt ett til, for jammen fant jeg akkurat maken i en butikk nylig. Litt friskere i fargen er jo det nye, litt jevnere, og prisen var nå 79,-. Har ikke tent det ennå; det står bare til pynt.



Skålen er kjekk å ha til småavfall på bordet, eple- og druestilker, osv.

For konfekt spiser vi jo dessverre ikke så ofte. Det er nok det den er beregnet til. Har noen sett en sånn før?
Helt ny for meg, enda jeg har jo vært på noen loppemarked/bruktbutikker/tanter-med-fine-ting-i-skapet-besøk.


Jeg fikk mye glede av 20-kroningen min idag, ikke sant?

11 kommentarer:

Gammel stil sa...

NYYYYYYDELIG:)

sylvia sa...

hei.
så heldig du var som fant den,riktig lekker,
aldri sett sånn før.
ha en fin kveld,
klem fra sylvia

Marianne sa...

Nydelig liten skål du har funnet:)

Ha en fin høstkveld.
Marianne

himlaverket sa...

Ja, vilket fint rosa fat du fyndat.
Jag tycker mycket om rosa porslin och glas...
Kram

Anonym sa...

Nydelig skål, har heller aldri sett en sånn før.
Litt av et kupp.
Likte veldig godt lyset ditt også.
Ønsker deg en fin kveld.
Klem fra Mio

Lisbeth sa...

Det var en god handel...:-)
Skålen ser dyr og smuk ud.

Hej fra Lisbeth

Unknown sa...

Den skålen tror jeg er ganske så gammel, jeg husker en lignende på et bord hos en gammel dame som lærte meg å strikke for ca 40 år siden! Hun hadde drops på den og det var jo fristende for ei lita snelle som bare fikk noe søtt på lørdagskvelden;-D
Lyset var lekkert og så morro å finne et likt sålenge etterpå;-)

Klem fra Grete

Fru Andersen sa...

For et fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiint lite fat! Heldig med det kjøpet;-)

Og flott lys du hadde også, så fint lyset skinnte igjennom det!

Klemmer!

Ruter & Hjerter sa...

elsker at du skribver så Ærlig! Herlig:) du er nok som meg, klarer ikke unngå at noe måå være med hjem etter et besøk på en bruktsjappe:)
Ps har noe til deg på siden min:)

Monica sa...

Heisann! :) Du har vunnet!!! Kom innom meg og se :)
Klem fra Monica

Monica sa...

Så bra! :) Kjekt å høre at gaven falt i smak :) Er så glad i sånne skilt selv at det måtta bare være med i premien :)
Klem

Related Posts with Thumbnails