søndag 24. oktober 2010

Othilies Gårdshandel


Det er kanskje flere av dere som har vært i Helgeroa og Nevlunghavn utenfor Larvik en fin sommerdag? Det er et paradis for sommergjestene som strømmer til fra Osloområdet og andre deler av innlands-Norge.


I dette området, som heter Brunlanes, så kan du finne mange fine gårder. På en av dem bor en driftig dame som driver en butikk; Othilie's Gårdshandel. Klikk og kikk på bloggen hennes!

Ettersom jeg er så heldig å bo i dette flotte distriktet, så var det på tide å besøke butikken fysisk, - ikke bare på nettet.

Jeg kjørte av fra hovedvegen ved skiltet slik vegbeskrivelsen på bloggen sier, og tråklet meg bortover en gårdsveg jeg aldri hadde kjørt før. Fint landskap, staselige gårder og eiendommer så jeg, og skiltingen var god helt fram til den lille, koselige butikken.




Noe som frister??


Det var noe fint å se overalt, og fristelsene sto i kø.



Gammelt og nytt om hverandre. Ikke alltid lett å se hva som var hva.
Spennende.


Denne lampen ville nok passet godt i stua vår.
Men den får nok få lov til å bli med noen andre hjem.
Sukk.

Men her er det jeg kjøpte der:


Har dere sett noen slike hjerter før? De er til å åpne, og da kan en for eksempel fylle dem med mose, kongler, kastanjer, lyng, bærkvister. Mulighetene er uendelige!

(For at dere skal se hvor store de er, så la jeg en kulepenn ved siden av.)

Her hang jeg de to største på etpar ledige spikre ute på veggen, så dere skal få et inntrykk av hvordan de vil ta seg ut bare jeg får dandert dem litt. Røde sløyfer på til jul? Gleder meg.

Det var en hylle jeg egentlig var på jakt etter, og DENNE falt jeg for. Passer midt i blinken!


Og fristelsen ble for stor: Denne henge-kurven skulle jeg visst også ha?! Hadde vel egentlig tenkt å henge den ute med lyng i, men liker den så godt, så jeg prøver å finne et egnet sted inne nå. Har ikke lykkes foreløpig, så et mer usikkert uteliv kan nok være fremtiden for dette impulskjøpet.


Pengene skal sirkulere, har jeg hørt......


Nå er det bare en uke igjen til jeg trekker giveaway'en min blant dere følgere.
Noen som fryser på beina?








5 kommentarer:

June J. Larsson sa...

Om det er noe som frister??? Oh yes!! En stakkars nostalgiker og interiørfantast får nesten vondt i magen av alt det vakre - og at man bor såpass langt unna at man liksom ikke tar seg en liten dagstur til Othilies Gårdshandel! ;))
Jeg syns du har gjort en god handel også! Herlige hjerter...som jeg ser fram til å få ta en titt på igjen senere, når du har "stæsjet" dem....Kjempefin hylle! Og veeeldig fin trådkurv! Jeg har akkurat maken, og den henger oppå "ryggen" på slabenken vår. Slabenken står ute om sommeren og blir flyttet inn igjen til spisestua på høsten, så trådkurven får bli med inn sammen med den. Trådkurven er herlig når den bugner av sommerblomster - eller når man fyller den med julestjerner, mose og einerkvister til jul! Bra kjøp!! ;)

Ha en riktig fin uke!
Klem
June
Nostalgi & Skriverier

Martilie sa...

Jeg har kalde tær :o) Driver på i kjelleren..

Nyyyydelig butikk og skjønne ting som fikk bli med deg hjem.. De hjertene var bare supersøte :)

Nyt dagen!

Klem fra Tove

Anonym sa...

Herlige butikken,mye fristende der.
Kjempefin den hyllen,flotte varp.
Ha en fiin dag. :)
Klem Mette.

Lisemoren sa...

Jeg elsker slike butikker. Hørtes ut som du koste deg du også ja. Fine ting du kjøpte.

Klem fra Lisemoren

Camilla sa...

Her var det mange fristelser. Like godt de hjertene du har pyntet i innlegget over.

Klem, C.

Related Posts with Thumbnails