lørdag 16. oktober 2010

Det finnes skap og det finnes skap

Nylig var jeg på besøk hos denne blide jenta:



Vel, som dere kanskje skjønner av den hvite sløyfa i håret så er ikke bildet tatt nylig. Og riktignok er hun like blid, men kanskje dette bildet er mer representativt pr. idag:



Og en av grunnene til hennes fortsatt brede smil er dette nyinnkjøpte lekre skapet!



Det kommer fra Danmark, produsert av Skovby, og er litt utenom hva en finner i "alle" hjem nå for tiden. (Jeg har iallefall ikke sett det i noen blogger eller hjemmehos-reportasjer.)



Det er kjekt; skuffene er beregnet på serviser, og mye lettere å komme til det du trenger, og samtidig veldig oversiktlig. Skuffene kan bare dras ut en om gangen, så ikke skapet skal velte, og de har sånn "demper" på farten som dere kanskje har sett på nyere kjøkkeninnredninger, så de drar seg inn selv siste biten. Stilig!
Skapet er nytt, så glass m.m. er foreløpig "prøveplassert" i glasskapet. Det er nydelig lys i det om kvelden, men jeg dro hjem før det ble mørkt, så det ble ikke noe kveldsbilde av det til dette blogginnlegget. 

Forresten så står denne dama på en av hyllene:



Hun er et loppefunn, og min vertinne ga 20,- for henne. Stempelet under viser en krone, GDR og noe til (beklager dårlig fokus), og kanskje det kunne være Royal Copenhagen?



Men etter litt googling fant jeg ut at kronen i deres stempel ser ikke sånn ut. (Se HER, hvis du også er litt interessert.)

Noen om har vet noe om et sånt stempel?


Besøket var som vanlig veldig hyggelig, og jeg dro mett og fornøyd hjem til mitt stueskap fra 1920. Mine skuffer har også demping! Eller treghet, heter det kanskje.......

3 kommentarer:

sylvia sa...

hei .
wow for et skap dette var,ja noe helt utenom det vanlige,stilig å ha noe som ikke alle andre har da,klart hun er blid,
kan ikke noe om sånne porselens greier jeg,
ha en fin helg,
klem fra sylvia

Gammel stil sa...

For et lekkert skap!! Det er et skap ikke så mange andre har, og slike skap liker vi :) :) Er ikke rart hun er blid :)

Ønsker deg en herlig kveld!!

Stor klem!

Anonym sa...

Nå har skapet fått selskap(!) av et TV bord / benk i samme design. Litt HiTech faktisk. Men det er det bare de spesielt interesserte som ser.

Related Posts with Thumbnails