torsdag 14. oktober 2010

Noen som vet?

Dere VET jo at jeg stadig roter rundt på kommunens søpleplass på jakt etter store og små skatter.
Og siste tur ga også gode resultater:



Denne saken ser ut som en slags geleform. Den er ganske stor, og jeg ser det er en liten sprekk i den, men gjør ikke noe for bruken.
Men er den gammel, tro??



Det er et fint mønster i bunnen, og for meg ser formen ut som om den er klippet ut fra en "Fransk Landliv"-reportasje i et dyrt blad. 



Det er små produksjonsfeil  og småskader på den, så jeg kan liksom ikke se for meg at den er kjøpt på Pytt & Panne engang for 7 år siden.



En F er stemlet inn i stentøyet, - før glasering, ser det ut til. Dette gir den også et "seriøst" preg:




Jeg har ennå ikke prøvd den til f.eks. gele, men er fristet til å prøve. Den ser så glatt og fin ut innvendig.

Som om ikke det var nok så lå denne lille rosa bollen der til meg også:


Men disse bildene er jo kanskje litt kjedelige, så jeg henger på etpar fra vinduskarmen min for å freshe opp dette innlegget litt:




Erteblomstene gir meg fremdeles små buketter. Bare snakk om jul, dere andre. Jeg plukker blomster i hagen, jeg......

Si ifra hvis du tror noe om den store bollen, da! Fantasier og idéer om loppe-/søplefunn er alltid moro!!

(Og hvis dere tror jeg er en slags Bag Lady som henger rundt på søpleplassen hele dagen på jakt etter brukbare ting, så tar dere feil. Jeg drar ofte til søpleplassen med hageavfall for å hindre at snilene mesker seg med kompost i hagen vår, og når jeg først er der går jo radaren for fullt i noen minutter. Og jeg finner nesten alltid noe!)

9 kommentarer:

Gammel stil sa...

Så fin den var:) Nydelige bilder:)

Klem:)

sylvia sa...

hei.
åå så nydelig en form til pudding eller annet,
skal si du er heldig,
jeg har ikke peilig på sånt,men vakker er den.
den rosa å,
kjempekjekt i ditt vindu..
å vi å er såå glade for at mennene er oppe fra gruvene nå..
ha en fin kveld,
klem fra sylvia

Rosor och Spetsar sa...

Vilket fynd du gjort, formen är helt underbar med sina fina krackeleringar o mönster.
Ha nu en härlig helg
Kram
Annelie

Ruths datter sa...

Smartingen. den som leter, den finner. Flott funn dette.
klem

-Sanna- sa...

Jeg tror også den bollen er til dessert av ymse slag.
Den lille rosa har jeg også en av + to grønne. Skulle ønske jeg hadde flere, for jeg elsker å bruke den til havregrøt og cornflaces.
Den har såååååå passe størrelse og kan brukes i microen.

Fiolkransen sa...

Flotte funn og flotte bilder! Ja, bevar sommeren så lenge du kan.. erteblomster er jo bare sååå skjønt!

Klem fra Thea

Bustenellik sa...

Den formen var flott! Når du ikke har gelé i den syns jeg du bør ha den fremme til pynt :-) F... hva med et kjapt søk på google eller noe?

Anonym sa...

Søt lita skål du har funnet,vet desverre ikke noe om alder på den. Nydelig i vinduet ditt. Bildene dine er aldri kjedelige.
Klem Mette.

-Sanna- sa...

Tuddelu.
Jeg vet ikke om du liker sånt, men ta en tur i bloggen min og se om du vil ta i mot.
Du oppfyller iallefall kriteriene.......

Related Posts with Thumbnails